Thursday, May 6, 2010

"Bertuah" betul budak2 nie..... kata kat aku yer...

Masa kenduri abang, mak abah dah sepakat guna katering sahaja. Nama pun taman, jarang sudah di taman2 nie ada pakatan. Lagipun mak abah dah tua, tak mampu nak kawal kalau masak sendiri.

Jadi abah ambil la katering kawan baik nya sendiri. Pukul 12 nak start kenduri tapi pukul 11 pun belum siap pasang. Nasib baik la kami buat tahlil dahulu. Semasa berlangsungnya tahlil, ada sebuah motor yang dinaiki 2 budak merempuh kerusi dan meja. Aku meluru keluar rumah, aku pandang jer budak2 tue. Rupa-rupa nya budak2 itu adalah salah seorang daripada kakitangan katering. Masa tue baru aku perasan, kesemua kakitangan katering adalah budak2 sekolah...

Aku tegur budak2 tue supaya senyap sedikit sebab tahlil belum habis lagi. Korang agak2 apa yang depa balas kat aku...

"Wei... wei... diam sikit!!!!" Ngan muka mengajuk aku.
Aku tak kisah, lagipun budak2... tak suka sangat kalau kena tegur.

Apabila kenduri hampir habis dalam pukul 5, keja aku masa tue kena packing makanan kenduri untuk dibawa balik oleh saudara2 aku. Jadi, aku kena la mengadap bebudak2 tue.

Depa nie terlalu lah ramah dan aku pulak terlebih layan. Dah macam adik aku sendiri aku layan.

"Kak... kak... saya ingatkan kak nie sombong"

"Sebab apa hang kata macam tue?"

"Ya la, kak marah kami tadi"

"Bukan marah la, teguq... orang baca tahlil kan masa tue. Yang hang pa bising pasai apa...."

"Sori, kak.. bukan sengaja..."

Lepas tue bermacam2 lagi la depa tanya aku... tak ter layan la aku nak jawab. Aku blah dari situ.
Tapi masih ada lagi kaum kerabat aku yang nak aku tapau kat depa lauk kenduri... lalu haruslah aku ngadap ladi bebudak katering tue....

"Kami ingatkan akak tak mau datang sini dah..."

"Datang...."

"Kak... kak... kenai tak John Cena...?

"Kenai..."

"Undertaker?"

"Kenai..."

"Kak masuk WWF ker...?

"Hangpa ngata aku la nie...."

"Hehehe.... nampak macam pernah masuk..."

"Kak.. tak payah layan budak2 nie... lagi mengarut kalau terlayan terlebih...."




Badan aku ada macam nie ka...?
Badan aku lagi berotot tau!!!! Berotot lemakkkkk....


P/S: Aku tak ambil hati pun kat hangpa adik2 oiii...

P/S: Depa minta maaf kat aku, depa main2 jer...

4 comments:

zulkbo said...

salam mas..
lam atk dengaq orang cakp
utara ni..he he
awat tak habaq..chek
mai alor setaq(summpahhh..)
bab budak tu..jagan layan
sangat..saya pun kadang
meluat kalau mengada2

Kyuubi_85 said...

akak, tk payah lyn sgt bebudak mcm tu. buat habis tenaga je. huhu

akak kena tag kat sini
http://kyuubi85.blogspot.com/2010/05/jawab-soalan-exam.html

maslinamansor said...

waakumsalam zul,
cek buka orang aloq staq... cek orang penang... :) tapi pekat kedah... comfirm!!!

maslinamansor said...

tau dah... lepas nie memang malas nak layan... budak2 lelaki lak tue... tak tau lak depa pun pandai ngada2... :)

Nanti akak buat ok... :)