Thursday, May 6, 2010

Kenapa aku begitu 'obses' dengan si mata sepet?

Aku minat si mata sept nie semenjak dari sekolah rendah lagi. Asal pukul 6 petang jer, haruslah aku mengadap cerita cina. Hensem ker, tak hensem ker... cantik atau tidak, itu belakang kira. Yang aku tahu cerita dan gabungan si mata-mata sepet mesti aku kena tengok.

Kemudian musim drama-drama jepun pulak menyinggah ke Malaysia. Masa tua aku ingat lagi antara yang aku tak pernah miss... GTO (great teacher onizuka). Ala, pasal cikgu sekolah budak-budak nakal tue. Ada banyak lagi drama Jepun tapi aku tak ingat dah. Aku cuma ingat Hero jer... :)

Pastu datang lak cerita taiwan... yang paling femes, comfirm lah Meteor Garden... Masa tua aku belajar kat Poli... tergedik-gedik nak balik awal, tak mau melencong mana-mana. Aku tak mau terlepas langsung walaupun iklan.

Sekarang nie, musim korea lak. Tapi aku dah minat kesemua mata-mata sepet tak kira Taiwan ker, Jepun ker, Cina taupun korea... semua aku sapu tengok. Tambahan lak aku p beli DVD yang origanal jer.... Yang tak ori aku tak layan.

Kenapa aku beitu obses dengan mata sepet? yang tue aku tak dapat nak jawab. Semacam juga kalau ada orang begitu obes dengan cerita Hindi, tamil....

Ok, bye... aku ari nie nak beli komik Penyiasat remaja jilid 26. Dari jepun yer... :)

10 comments:

Frodo Baggins said...

wa mata sepet. maseh!


hahahahha

>>___<<

kasih said...

eleh frodo, aku sepet tak kecoh pon..haha..

zulkbo said...

salam mas..
goner sampai jadi begitu?
dah minat nak buat goner
tertima jer la..

mrs shaifull said...

mas, spelling error tu, bukan obes, tp obses :)

maslinamansor said...

frodo,
mana mata sepet nyer... akak nak tengok.... :)

maslinamansor said...

kasih,
patut la kasih comel... mata sepet... :)

maslinamansor said...

waakumsalam,
mata hubby mas sepet... :)

maslinamansor said...

kmiza,
kmiza gak yang dapat 'tangkap'... :)

Sharinginfoz said...

memang trend ke, dari jepun ke taiwan dan terusnya ke korea..... hmmmm memang global kan....

maslinamansor said...

sharinginfoz,
bukan trend, tapi memang minat.. :)