Thursday, July 29, 2010

Hati ada 4 kelas....

Ceramah tadi di ofis kau aku

Hati kelas A

Bila dia bercakap, yang keluar dari lidahnya adalah kata-kata yang bermanafaat, bervisi, bermisi dan mempunyai matlamat.


Hati kelas B

Apabila bercakap yang keluar dari lidahnya adalah tentang berita atau cerita. Cerita dan beritanya tiada tokok tambah. Suka menyampai tapi menyampai benda yang benar...


Hati kelas C

Asal buka jer mulut, yang keluar dari hanyalah kata-kata yang meng'kondem' orang...
Tak payah contoh kot sebab perkataan kondem tue pun korang tahu apa maknanya...


Hati kelas D

Apabila bercakap, yang keluar dari lidahnya hanyalah tentang dirinya sendiri. Bercakap kebaikan dirinya...
Contohnya:
"Kalau hang tak kawin dengan aku dulu, mesti hang dah merempat"

Korang yang mana satu...?
Aku.... Errrr... Belum cukup sempurna. Tapi akan suatu hari aku akan mencapai Hati kelas A....

13 comments:

honeylanz said...

untung ber hati kelas A + B :D

p/s: mas, sorry sbb lambat pos Dhia Parfume. Insya Allah pg esok. nnt bg tracking no. yea.

maslinamansor said...

has,
yup, betul...

xpe...

makcik.shima said...

salam mas,
agaknye kan, ada tak org yg punye keempat² hati tu sekaligus?

[-suziey-] said...

eh eh kebetulan..kt opis kt pn ade ceramah..tp tajuk lain la..hehe..

hmm byk jmpa org yg hati kelas C & D..haihhh..

diriku berusaha memperolehi hati kelas A..hehe

maslinamansor said...

makcik.shima,
waakumsalam...
keempat2 tak dak rasanya tapi yang C dan D tue ramaiiiiii.... :)

suziey,
memang banyak pun c dan D... hehe
sama2 lah kita mencapai kelas A

mrs.ecam said...

tiada yg d atas...wakakakakakk x nk ngaku...hikhik

Hezesuze said...

masih mencuba tuk jadi A...huhu

kak ina kl said...

akak pulak cuma tertunailah hasrat dihati.

baiklah kamu jaga danish tu sendiri..barulah dia merasa kasih ayah dan ibu dia.

Sharinginfoz said...

harapnya kita tergolong daripada org yang bercakap benda yang bermanfaat

piewahid said...

t kasih mas utk muhasabah diri.

jauh sgt lagi dari tahap A.... :(

donnyien said...

inginkan hati a

zulkbo said...

salam..
kelass gitu??
agaknya kelas ke berapa
la hatiku ini..?

azzey said...

klu x sampai ke tahap A pon...jgn le stay kat C atau pon D....mintak dijauhkan lah.....hu3.....