Wednesday, October 20, 2010

Beg Deuter... Anda harus ada jikalau selalu travel macam aku...

Korang ada beg berjenama Deuter? Mungkin ada yang tak kenal dengan jenama nie tapi bagi yang selalu pergi panjat bukit... gunung... Beg jenama Deuter selalunya akan menjadi pilihan.

Ini kerana beg nie tahan lasak a.k.a susah la nak rosak. (Mengikut fahaman aku)

Aku dah lama dok usha beg Deuter abang. Beg Deuter dia, engkauuuu... tak bagi orang pinjam langsung. Siap dok dalam sarung dia lagi. Bapak sayang sungguh kat beg tue...

Aku pulak, kebetulan beg rosak tapi aku still pakai sebab aku tak jumpa beg berkenan. (Kalau korang tengok beg lama aku... tali dia siap berikat lagi... Dah berapa kali terputus).

Jadi bulan puasa lepas aku memang target nak beli beg galas belakang. Dalam kepala otak aku hanya nak beli beg Deuter.. hanya jenama itu sahaja yang melekat dihati. Tapi bila sampai kat kedai beg (selalunya beg deuter hanya jual kat kedai jual pakaian dan beg nak pergi oversea), hubby kata pilih beg jenama lain.

Harus aku bertekak kat situ... Muncung sedepa kami berdua.... Mahal katanya.... Tetapi sebab aku yang nak pakai dan aku yang keluarkan duit, aku beli juga. Lagipun aku rasa berbaloi untuk aku beli.

Kepuasan hati aku memuncak bila dah dapat galas beg baru a.k.a beg Deuter.
Dan kemeluatan hati hubby aku pun turut memuncak bila tengok bini dia pakai beg baru...

Ah... tak kira...


*Kalau beg murah dapat tahan sampai 2 tahun... Beg mahal harus tahan 20 tahun... hehehe

*Kalau korang dapat nampak beg Jenama Deuter harga nya bawah RM100... Itu adalah tidak Original... Sekian

11 comments:

Sharinginfoz said...

oklah ada beg yang tahan lama senang sikit kan

[-suziey-] said...

yezzaaa..hubby kt pn baru beli last july..mmg elok deuter ni utk org yg slalu tracvel..hehe..rege dia mmg mahal sket tp tahan lasak..

cheqna said...

salam mas
sihat???
cheqna tak pernah beli pun beg2 macam gitu..

Joy said...

selalu guna backpack adidas aja..yg pasti pink color ;)

Fieza79 said...

fieza pon lagi la tkda beg2 gitu..huhuu..betol la yg mahal itu berkualiti..harus la tahan lama kan..?

Nini D.. said...

xbleh tahan baca ayat nih..

"kemeluatan hati hubby aku pun turut memuncak bila tengok bini dia pakai beg baru..."

tabik springg beb kat ko!

Iela Fazielah said...

setuju... beg deuter mana de harga below 100 ok... ila pun suka dgn beg deuter gak.... dulu ila da sebijik gak.. siap ada sarung yg lais air lagi tu.. tp tu dulu time bujang2 n muda2.. lani.. xpakai dah... hilang mana ntah beg tu

Mama Zharfan said...

brg2 branded biasanya tahan lama :) berbaloi beli

Kancilbiru said...

dulu ada beli pouch beg deuter ni, murah..tapi sbb beli kat obersi...heheheh

Hezesuze said...

owh lepas nie haruss beli siap2 beg tu...xyah beli beg murah tapi leh tahan tak smpai 1tahun pun hehehe

azzey said...

berbaloi klu beg yg tahan lama ni...