Monday, September 6, 2010

Saved duit raya aku....

Aku ada janji dengan hubby pasal anak sedara dia... (sebelah aku tak dak lagi anak sedara, anak sepupu ada la). Yang lelaki sahaja (anak sedara lelaki hubby ada lebih kurang 6 orang...) Aku janji kalau depa puasa penuh, aku nak bagi duit raya lebih sikit. Hubby setuju jer.

Minggu lepas aku tanya anak sedara (ada 2 orang jer masa tue) Ada tinggal puasa tak...? Meraka kata ada... Tetiba jer lepas tue aku gelak kuat sambil tepuk paha hubby....

"Baru jer makcik rancang nak bagi hangpa duit raya lebih kalau hangpa puasa penuh... Tapi nampaknya tak dapat lah... saved duit makcik...."

"Mana aci makcik... Kami dah besar, bagi la duit raya lebih sikit..."

Aku pun nak bagi la peluang...

"Berapa hari hangpa tinggal puasa....?"
Senyap jer budak-budak tue...

"Ha, kenapa diam...?"
Tak jawab gak budak-budak tue...

"Mana puasa pun depa nie.... Setengah hari pun tak sampai...."
Kak Ana (kak ipar) jawab...

Sehari pun tak puasa engkau... Dah darjah 2 dan 3 tue... Ada ka... Patutla segar semacam jer.

"Kalau macam tue makcik potong lagi la duit raya hangpa yer...."
Padan muka... Sapa suruh tak puasa....
Saved duit raya aku....

Aku memang ikhlas nak kasi lebih sikit tahun nie. Tapi dah tawar sikit perasaan tue sebab mereka tak puasa (malahan tak puasa langsung ).

Aku nak kena janji dulu ker kat depa nie? Kalau puasa penuh... depa dapat duit raya lebih... Aku tak suka macam tue, niat depa nanti terpesong. Sebab tue la aku janji dengan hubby jer.

*Maafkan mak cik yer. Mak cik memang straight sikit bab-bab puasa. Kalau tak dak sebab yang munasabah, jangan ponteng puasa....


Memang saved la tahun nie.... :)

14 comments:

Lagenda said...

Hakhakhak. Kira x patut la gak dah darjah 2-3 still x pose. Anak dara mak umo 5 thn pun baru je tinggal 3 ari..

eMMe said...

cayo la makcik! ni yg saya suke nih...
erhm..tapi takleh la minta duit raya, pose tak punuh kan...heheheh...

lydzar said...

oo puasa tak..tp duit raya nk lebih sbb alasan dh besar.

awatnya dh besar2 pon tak puasa kan :) mmg elok sgt la potong elaun tu

cheqna said...

salam mas
bagus2
tapi kena bagitahu gak..karang mereka pose sebab nak duit je...

azzey said...

maslinamansor: slh atu insentif jg tu..:)

Sharinginfoz said...

bolehlah bagi duit raya kat saya...

Anna Da Lady said...

Disebabkan dah saved duit raya untuk anak buah, bagila kat saya pulak.hehe

Nini D.. said...

mas....teman xpose 18hari sebab sakit..agak2,boleh dpt x duit raya?.. :D

Kancilbiru said...

patut..potong jer..eh dulu2 masa darjha satu dah puasa penuh tau...huhuhu

Damia Aleesya & Damia Ayunie said...

uiks...dah sekolah pun still tak pose lagi ke...hehe..

memang saved...

zulkbo said...

Tahun lepas beraya di kedah
tahun ini beraya di jengka
puasa sudah zakat pun sudah
beraya kita hindari prasangka

Lupakan sengketa bermaafan
dari hujung rambut ke hujung jari
halalkan kata-kata mana yang termakan
sesama muslim jauhi cakar-mencakari

FTN said...

sapa tak posa penuh tak dapat duit raya..hehehe

Hazzy Ishak said...

boleh la guna idea ni utk anak2 sedara nanti.

Zezebel said...

Samalah dengan adik-adik saya.
Semua taknak puasa pasal letih konon. Semalam dorang duduk rumah saya, saya paksa juga puasa penuh.