Tuesday, September 28, 2010

Jawapan kalau orang cakap "kubur masing-masing"

Selalunya bila sesiapa bagi nasihat tetapi orang tak mau dengar, mereka kemungkinan akan cakap...

"Kau peduli apa? Aku nak minum arak ker... maki orang ke... buat maksiat ke... Kubur masing-masing. Kau kubur lain, aku kubur lain... Ada aku kacau engkau? "
(contoh sahaja)

Ok ini jawapan. Tapi jawab dengan lembut yer. Bukan dalam nada marah-marah juga.

"Memang la kubur masing-masing tapi jikalau ditakdirkan kubur kau kat sebelah kubur aku. Nak kena peduli juga la. Kalau tiap-tiap waktu kau asyik di seksa dalam kubur, mesti bising. Aku yang dok sebelah kubur kau pun tak tenteram dalam kubur tue asyik dok dengar kau terpekik terlolong....."

Ini contoh jawapan dari ustaz yang datang berceramah di ofis aku.

11 comments:

Sharinginfoz said...

memang kubur masing-masing takut juga kan tak pasal-pasal ular dalam kubur datang menjalar kat kubur kita

Hezesuze said...

jwpan kurang ajar namanye...huh!

Damia Aleesya & Damia Ayunie said...

hurmm...macam2 betul jawapan org sekarang

DKosongLapan said...

mabeles jawapan tu......kalo tak terbako lagi tak tau leee....

J.M.R said...

LOGIK gak tu..kesian kt jiran sebelah tu..

zulkbo said...

salam..
betul tu..mati masuk kubur
sendirik..tapi bila dah mati
sok suruhlah mayat tu tanam
sendirik...?????

CuTeMiUt78 said...

eemmmm betul gak tu

Iela Fazielah said...

ayat yg best utk dijwb tu... suke kat ayat tu

Zezebel said...

Hahahahaha....
Jawapan yang bagus Maslina. Boleh guna ni untuk jawapan harian kat sini.

AngahSayang2314 said...

oittt bole macam tue lak??? fuhhh pelikkkk2

Lulu caldina said...

good idea.. TQ..