Tuesday, August 3, 2010

Handset N95....

Selepas kes percaya tak percaya tue. Hubby cerita la pulak pasal ada sorang mamat nie nak menjual handset nokia N95 kat hubby. Masa tue hubby dok tengah isi minyak.

Hubby pun belek-belek la handset N95 tue. Cissss... china brand..!!! Masa buka internet, terus website tulisan china yang keluar... Tak pasal-pasal mamat tue kena soal-siasat dengan hubby.

Sabtu yang lepas, aku, hubby, mak dan Danish pergi market beli barang-barang basah. Dalam dok tunggu mak beli ikan, datang sorang warga asing kat hubby...

Dalam keadaan mencurigakan, tunjukla handset N95 kat hubby. Katanya nak jual...

Hubby tak nak... geleng-geleng kepala. Tapi dia tak putus asa lagi, dok pujuk-pujuk lagi...

Hubby aku tanya dia

"Nie mesti handset China kan....."

"Saya tak tau.... Handset nie saya curi....!!!!"
Terus dia lari... Takut kena tangkap kot...

Kemudian kami jalan-jalan lagi dalam market. Ada lagi sorang warga asing datang pujuk hubby... Malahan ada lagi 2-3 orang mai tanya kat hubby... Dan semuanya warga yang sama...

Dan aku rasa ini adalah sindiket..... Tapi kenapa yer, semua nya N95...?

14 comments:

eima said...

ekceli laki aku pun kena tipu juga dan juga pukau... time tuh hentian duta ... 3-4 tahun lepas la ... ade mamat cina tak tau ckp melayu dtg jual .. mula tunjuk yg ok .. 2nd camera pun ok ... bila bg kat laki aku letak batu dlm casing ... gilo tul .. seb baik 100 je .. mmg sendiket pun ...tp yg kami kena N73..
kebanyakan mmg jenama nokia la ...senang nk duplicate kot ...

donnyien said...

belilah yang ori..baru puas hati kan mas..kalau yg tepi jalan tu kmmpom curi atau made in chna punya :)

maslinamansor said...

eima,
hentian duta gak...?
Tapi memang betul, brand nokia jer yang depa jual..

donnyien,
betul2... biar mahal tapi puas hati..

mrs.ecam said...

pastu nape sume terjah asben ko???? muskil tol la...msti nmpk cam org kaya2 kn...hikss

maslinamansor said...

mrs.ecam,
aku rasa sebab hubby aku pun nampak cam muka depa gak kot...
biasa la, mencari geng2 depa dulu...:)

Sharinginfoz said...

kena hati2 jugak

AngahSayang2314 said...

mas kalau tanya angah ermmm tak tahu nak jawab macam mana apa2 pun teliti dahulu....

maslinamansor said...

sharinginfoz,
yup!!! semakin berwaspada sekatang nie..

angahsayang2314,
yang tue sebetulnya...

zulkbo said...

salam..
tak pernah jumpa la pulak
kalau ada siap la kena basuh
dengan saya..hu hu

Anonymous said...

ish...mudah tul ko n hubby ko ni jumper benda2 gini...bahaya kan?korang ni nak kena alert sentiasa...takut la manusia skrg ni mcm2...

azzey said...

maslinamansor: so berhati kpd yg guna N95 tu......

maslinamansor said...

waakumsalam zul.
teringin juga mas nak basuh...

sue,
ada cop'mangsa' kot..

Anonymous said...

hehhee..lawak lak pasal yg mengaku "saya tak tau...handset nie saya curi"

maslinamansor said...

azzey,
kenapa? mesti handset curi kan... :)

has,
tue la pasal, leh lak dia ngaku...