Friday, July 30, 2010

Aku cuma nak selamatkan bantal aku jer...

Mak mertua aku seorang bidan kampung. Ayah mertua pula ada sedikit ilmu bab-bab orang kena rasuk...

Ingat lagi masa aku bercuti tanpa gaji panjang kat rumah mertua selepas melahirkan Danish. Ada orang yang kena rasuk/sampuk datang rumah mertua untuk berubat. Masa tue aku tengah landing molek depan TV. Terus aku angkat Danish masuk bilik.

Budak remaja itu dikatakan dirasuk. Tapi aku tak ambil port sapa. Sebab aku antara percaya atau tidak bab-bab nie. Namun aku dok usha-usha gak la, ayah mertua aku dok berubat... tetiba...

Aku nampak kelibat hantu bantal aku kat ruang tamu tue yang bakal dilapik kan kat kepala budak remaja tue. Aku dah tergedik-gedik nak ambil. Ayah mertua aku tanya kenapa?

Aku kata la takut apa-apa 'benda' tue masuk dalam bantal... Padahalnya.....

"Aku takut dalam tak sedar budak tue kena berubat... air liurnya meleleh kat atas bantal aku.... hehehe. Aku cuma nak selamatkan bantal aku jer...."

Harus aku jemur 100 hari kalau benda tue berlaku...

Tapi nasib baik gak la, ayah mertua tukar dengan bantal yang lain...
Fuhhh, Semangat....!!!!

Bila dah settle bab-bab berubat... Dah letak 'benda' tue dalam botol... riuh kat ruang tamu... Aku pun celapak la kuar bilik. Nak tahu kenapa... Rupanya depa nampak 'benda' tue dalam botol menerusi handset...

Aku apa lagi.... lagiiiiii tak kuasa nak tengok.... Takut terbayang-bayang...
Dalam aku kurang percaya tue pun, aku ada juga takut nye.

Yang hubby aku pulak dok gatal-gatal nak tayang video tue kat aku. Sengaja!!!!

Pas tue cam na aku nak dapat hati yang mulia....?
Ada kena mengena ker...

Sekian....

13 comments:

honeylanz said...

kalu has pun tak nak tgk gak... seram ehh

Sharinginfoz said...

benda yang kita nak elakkan

Hezesuze said...

ishh seramnye uols....

donnyien said...

seram?malam jumaat... :)

cheqna said...

cheqna dah banyak kali gak tengok mende alah ni...

penjejak maya said...

salam,

tahniah kerana misi menyelamatkan bantal tu berjaye..

suri said...

hadoii..

takut aura terlekat kat bantal ek hehee

Fara said...

hi..takut..laa saya

piewahid said...

prinsip kita sama dlm soal ni mas.
iblis syitan memang ada, mmgpun nak menyesatkan kita tapi kalau stiap pkara asyik nak dikaitkan dgn segala mcm hantu ssh lah.

jaga solat & baca al qur'an insyaAllah tak ada apa2 masalah...

Sharinginfoz said...

Segmen Kenali Blogger@Maslina

azzey said...

sib baik sempat selamatkan bantal tu....klu x...harus ada yg kene clorox berkali2.....wakaka!!!

Lagenda said...

bantal gak yg d pentingkan dulu! Ahak2...

Kancilbiru said...

nak tgk la gambaq tu...hihi