Wednesday, April 21, 2010

My Version Of Grooming

Kalau korang tengok aku secara live, aku mungkin seperti tidak pandai mendandankan diri. Pakai baju sekadar yang boleh lepas jer. Tambah-tambah lagi, badan aku yang meningkat naik. Last check semalam... sayu jer aku memandang jarum itu menuju ker arah yang tidak sepatutnya.

Tapi situasi macam rupa tak siap itu hanya bila aku di KL sahaja. Apabila berdekatan dengan suami aku, aku seperti makeup artis yang tak bertauliah. Malahan segala tentang diri aku berubah apabila berdekatan dengan suami.

Namun begitu, setiap orang akan memandang akan setiap gerak geri, tingkah laku malahan personaliti. Tak salah aku kata "personaliti memainkan peranan penting bagi orang menilai kita".

Oleh itu aku cuba meningkatkan cara dandanan diri aku supaya orang tengok aku pun tak semak.

Pertama:
Makan makanan yang sihat. Makanan yang sihat dapat memberi kecantikan semulajadi dari dalam. Sama juga dengan minum air kosong dengan secukupnya.

Kedua:
Makeup, dandanan diri. Aku sebenarnya masih diperingkat rajin tapi kadang-kadang malas.

Ketiga:
Baju atau pakaian. Aku akan cuba mencari pakaian yang sesuai dengan aku atataupun seecara halusnya bahasa... menutupi lelemak asli aku nie.

Keempat:
Kalau dah kesihatan, dandanan, pakaian aku dah jaga.... Tapi bau badan menjadi punca masalah engkau dan aku tak leh nak rapat.... aku dah cari jalannya....


(akan aku cuba pakai kesemua rangkaian)

Aku syorkan korang cuba cara-cara aku nie yer...

Sebelum aku nak abiskan entry nie, saksikanlah para bloggers seoson 1 kita dalam Project Alpha season 2.

Episode 1



Episode 2



Episode 3






Project Alpha Season 2 is presented by Adidas Action 3 and supported by P1 and MAS



8 comments:

mrs shaifull said...

rajin sungguh budak ni! :)

maslinamansor said...

kmiza,
rezeki... hehehe

piewahid said...

salam mas,
gud luck!
tapi betul juga kata2 mas pasal bdandan bila bsama suami tu. hihihi...

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

cayok2 moga murah rezeki leh menang k...

maslinamansor said...

waakumslm piewahid,
tq...
hubby must be first.. :)motip berdandan

maslinamansor said...

anje,
thanks... :)

zulkbo said...

salam mas..
rajin masuk pertandingan ni
moga anda berjaya..

maslinamansor said...

waakumsalam,
mengisi masa kosong... wahh!!! hehehe