Monday, April 19, 2010

Lain kali periksa tiket anda betul2....

Sepatutnya minngu lepas aku bersuka ria dengan member rumah di Melaka. Member aku ajak pegi tido rumah dia sebab aku pun takda perancangan nak balik kampung pun.
Tapi bila tengahari Jumaat, aku balik rumah nak sidai baju (yea, aku memang rajin)... aku dah buat keputusan nak balik kampung... sebab dia adalah, aku dengar suara baby menagis dalam nursery kat rumah aku. Full stop!!!! petang tue gak aku nak balik Penang.

Habis jer keja kul 5 petang, aku tumpang Mam sampai Hentian Duta. Mak oiii, jam.... mentang2 la puduraya tutup, semua tala mai Duta....

Sampai jer kat kaunter tiket, aku terus tanya ada tak tiket bas sekarang.

"Tak dak kak... pukul 6.30 ada la..."

Aku still teragak2 agak lagi tapi sebab aku terjumpa Hakimi dekat kaunter tue dan dia kata "Ok la tue, lagi sejam jer...".... aku pun ambil....

Selesai membayar tiket, aku pegi melantak dulu. Dah Ring Ding Dong perut aku...

Sudah kenyang, aku kembali menunggu bas aku datang, ambil membaca Komik Conan (wajib membaca komik semasa menunggu bas).

Hentian Duta menjadi begitu sesak bagi aku hari tue. Ditambah pulak dengan jeritan2 memberitahu bas sudah datang.

"Bas pukul 6.... Bas pukul 6.... Butterworth...."
Aku buat don no jer....

"Bas pukul 6.... Bas pukul 6.... Butterworth...."
Asyik kul 6 jer dari tadi, pukul 6.30 tak sampai2 lagi ker...? Tapi aku sabar menanti sehingga lah pukul 7... Tangan aku kegatalan nak tengok tiket aku... SEKALIIIIIIIIII........

Bas pukul 6.... Tersentap aku kat situ..!!!

Aku terus pergi kat adik yang dok panggil2 orang tue...
"Dik... akak ingat tiket akak pukul 6.30... rupanya pukul 6... bas dah lepas ker?"

"Dah kak"

"OK, tak pa lah"
Sebenarnya aku dah blur....

"Tunggu kejap kak... kak tunggu bas pukul 6.30 dulu. Kalau ada tempat kosong, saya bagitau akak. Kalau terus ke kaunter, nanti depa suruh beli lain..."

"Terima kasih dik"

Aku tunggu punya tunggu... sekali bas datang pukul 8.20...
Aku pun apa lagi, pergi la dekat2 bas tue...
"Dik, akak boleh naik tak...?"

"Nanti kejap kak"
Budak tue panggil penumpang pukul 6.30 dulu... pastu kul 7... pastu 8.... (nampak gayanya, memang xdak tempat kosong)... Aku pun berkira2 nak pergi beli tiket lain dah tiba-tiba budak tue panggil...

"Kak, tengok tiket kak..."
ZAPPPPP..... budak tue koyak tiket aku...

"OK, kak... boleh naik... tapi seat belakang jer tinggal..."

"Xpe dik, terima kasih"
Masa tue aku tak tau senyuman aku meleret panjang mana....

***********************************************************************************

Pagi2 tadi masa datang ofis, aku pergi jumpa balik Hakimi. Nak tanya betul tak aku dengar 6.30... Jawapan nya.... Yea....!!!

Tapi, macam mana pun... comfirm salah aku. Tak tengok tiket tue betul2...


p/s: Terima Kasih banyak2 adik Hentian Duta...

8 comments:

Frodo Baggins said...

hahahhaha wat saspen jer .. ekekkeke


>>___<<


zasss!!1

Kyuubi_85 said...

haha. nasib ko kan. kalau tak?. haha

piewahid said...

haaa...sib baik!

zulkbo said...

salam mas..
ciannya nasib baik tak tido puduraya lak tunggu punya tunggu dah pukul 1 pagi..

touyakaruma said...

emmm takperlaa janji boleh balik

honeylanz said...

mujur lepas gak balik kan.. kalu has tu dah nangis dah tuh....

Kyuubi_85 said...

eh, akak. ko kena tag.. tengok ye kat belog tu. kalau rajin buat la ye :D

Sharinginfoz said...

nasib baik kan... tak apalah janji ambil iktibar.. jangan buat lagi ya