Wednesday, March 24, 2010

Walau sekuat manapun... masih tak dapat lawan...

Kali nie mengupas pasal wanita....
(aku membayangkan yang aku mempunyai rancangan Oprah..., korang layan jer...)

Kenapa sekuat mana pun wanita itu tapi tak mampu melawan tenaga lelaki...?
Walaupun engkau mempunyai tali pinggang hitam.... badan besar.... kelakuan kasar macam jantan.... tapi still kalah....

Tolong jangan sangat terpengaruh dengan cerita2 yang wanita jadi herooo....
Kebanyakkan nya hanya rekaan....

Aku ambil situasi apabila wanita diserang....
Contohnya nak kena rogol.... (isu nie adalah sensitif)
Walaupun wanita mampu melawan tetapi jarang sekali dapat meloloskan diri... kenapa....

Aku ada satu cerita.... dah lama kes nie...di Melaka
Sofia (bukan nama sebenar) mempunyai kelebihan tek wan do...
Serangan pertama dari perogol dapat dipatahkan....
Serangan kedua pun dapat dipatahkan....
Namun serangan ketiga..... perogol itu berjaya....

Adakah sebab Sofia itu dah kekurangan tenaga atau perogol itu yang terlalu kuat...?
Sedangkan Sofia mampu berlawan sebab dia mempunyai kelebihan...?
Ataupun perogol itu terlalu geram kerana tidak bejaya pada mulanya... tetapi dengan rasukan syaitan, dia menjadi terlalu kuat....



Aku bertanya kat Mam.... wanita nie tak boleh lawan lelaki ker...?
Dan jawapan nya.... 'Yer, rasanya....'

Lepas tue kami tanya kat Izul pulak....
Kat mana tempat paling lemah bagi lelaki....
Dia jawab..... tempat 'Tuttttt' la....

Kalau macam tue.... kenapa sampai sekarang masih ada kes2 rogol....
Ohhhhh..... lupa pulak... mereka telah berubah arah kepada kanak2 perempuan sekarang nie.....

Jadi, kita nie nak ajar apa kepada anak2 gadis kita...?
Atau sebetulnya kami kaum hawa... bagaimana nak lindungi diri kami.....?



p/s: banyak rancangan yang menunjukan teknik2 lepaskan diri..... tapi tak semua wanita yang ambil perhatian....

6 comments:

mrs shaifull said...

mas, kalau tgn masih bebas, cekak dkt tuttt dia ataupun cekak kat halkum, kat situ pun salah satu tempat yg boleh bawak maut kat penyerang :)

Kancilbiru said...

betul2...tenaga ppuan tak sama dengan laki. walau di mampu bersilat. wanita kena 'bijak' semasa berlawan..tu je cara nak lepas diri...hehe

maslinamansor said...

kmiza,
hampeh tul izul... ko tak bagitau yang kat halkum tue weakness korang....
Tq, kmiza

maslinamansor said...

niza,
skrg nie kena cari tips nak elak...
kena pakai otak gak kan...

honeylanz said...

takut dah panik aja..

maslinamansor said...

has,
takut... panik... and larik...