Tuesday, March 23, 2010

No Sweat!

Penah berpeluh.....
Mesti basah kan ketiak korang....
Ala.... korang leh masuk la geng-geng aku..... hahaha.....

Tapi kalau korang geng-geng basah ketiak ditambah lak ngan aroma kurang menyenangkan....
Sila tampil keluar.....
Kerana aku nak bagi tips-tips penjagaan ketiak korang...


Tips yang pertama:
Pakai bedak Tawas....
Korang pakai mesti rasa kering tapi..... xakan lama....
Malahan hanya sesuai untuk badan yang baunya tak kuat sangat....


Tips yang kedua:
Pakai kapur....
Pun boleh keringkan bahagian ketiak korang....
Namun begituuuu..... terima lah akibatnya....
Ketiak korang akan hitam.....
(bayangkan korang bersama suami/isteri tetiba nampak ketiak hitam..... sungguh la aku tak dapat bayangkan....)


Tips yang ketiga:
Paling efisyen....
Deodorent.......
Deodorent yang aku sarankan adalah Adidas Action 3..... (hubby aku ambil Fresh...)


Sungguh la fresh baunya...
Seperti yang aku kata dalam entry yang lepas... Bau hubby dah tak kuat seperti guna deodorant Dashing....

Kenapa Action 3....?
  1. 24 hour Anti- Perspirant
  2. Anti-Odour
  3. Active-Absorbent
Dengan adanya 3 tindakan ini, korang tak perlu risau akan bau masam.... ketiak korang akan kering....
Hanya dibahagian ketiak jer yer.... (nak try tempat lain leh gak... try kat ketiak orang lain....hehehe)

Akhir kata....
Bau yang kurang menyenangkan akan menyebabkan korang tiada kawan....
Walaupun gaya ada, muka hensem/ cantik tapi ketiak masam..... (bayang kan...)
Aku penah mengalami fenomena ketiak masam ini.....

Jadi ambillah nasihat aku.....







Project Alpha Season 2 is presented by Adidas Action 3 and supported by P1 and MAS





Auditions are now open! Check it out at www.projectalpha.com.my/auditions

6 comments:

Mama_Aqish said...

cayok2 nak join gak la...kiter klik2 iklan nuff untuk maslina...iklan canon

maslinamansor said...

mama_aqish,
Join2.... dapat instant cash tue...
ada iklan ker... kenapa mas tak nampak yer...?

nurKN @ Nur said...

made ur post s a good example..Follow ur blog..plz follow me s well..Slm kenal..

mizzura said...

bedak tawas..huhu..lama tak dengar..

maslinamansor said...

nur,
Salam perkenalan... mas dh singgah bolg nur...

maslinamansor said...

mizzura,
mas pun lama tak dengar... pakai dulu pun masa sekolah menengah....