Thursday, March 11, 2010

Kenapa tak tolong...

Minggu lepas masa cuti sabtu ahad, aku ngan housemate aku tak balik kampung...
Jadi setakat pegi ofis... pegi masjid India dan ahad, lepak kat rumah jer...

Kami pun sembang pasal keluarga masing2...
Member aku nie, ayah dia dah meninggal... sakit jantung tak silap aku...

Dia cerita la yang ayah dia pernah accident...
Kereta langgar beca yang ayah dia bawa... Masa tue ayah dia dengan adik perempuan dia...

Masa ayah dia berlumuran darah dan macam nyawa2 ikan... tiada siapa pun membantu... Adik dia pulak dok melalak2 minta tolong....

Aku pelik... kenapa tak ada orang tolong...
Accident tue berlaku ditepi jalan... ramai yang berhenti kereta... ramai yang menengok... tapi tak siapa pun cuba membantu....
(teringat berita pasal orang kena rompak dan ditikam kat tepi jalan jugak... kalau tak silap aku la...)

Aku tanya kat member aku,
"Pastu macam mana ayah ko boleh p hospital...."
"Tunggu juga sampai ambulans datang ambil...." kata member aku...

Tak salah kan kalau membantu.... kalau korang takut darah pun, tak kan la semua orang kat situ takut darah....
Takut darah kena kusyen kereta ker...? Ala... boleh basuh pe....

Aku cuba berfikir positif... mungkin mereka tak tolong sebab takut hilang bukti kena langgar kot.... atau pun sebab lain....

Cuma aku terkilan jer....
Apa dah jadi kat ayah member aku nie.....
Tak sedarkan diri.... senang cerita...... KOMA!!!!!

p/s:Aku lupa nak tanye mana orang yang langgar ayah dia tue....

7 comments:

mrs.ecam said...

kdng org yg benti 2 sbb nk amik no ekor...jht kn??? yg len2 kompom tkt...klu tkt ilang bukti cume org yg sah meninggal jek org rmai x leh usik...klu org 2 idop lg walaupong nyawa2 ikn kt still leh sentuh die n bwk die g spital...nie hubby bgtau la sbb die anggota kslmatan...heeeee...pape pong myrkt kt nie prihatin x b'tmpt...kdng xcident sket jek tp leh jem smpi berkilo2meter...eh terbebel plak..sowi eh...peace

honeylanz said...

sedih lak dgr..

zulkbo said...

salam..
sedihnya baca..harap tak kena kat kita suatu hari nanti..

maslinamansor said...

mrs.ecam: no ekor..... yang nie pun biasa dengar... xdak keja langsung...

has:mas cuma harap member mas nie ok jer

Zulkbo: waakumsalam...
Mudah2an...

CT NORAMIZA said...

org malaysia mmg gitu, prihatin lebih, tp prihatin tengok je lah, bukannya nak tolong pun..

HafizChan said...

Al Fatihah

maslinamansor said...

kmiza: dh jadi budaya kan...

hafiz: akan kak khabar kan pada nya... :)