Sunday, February 21, 2010

We're D class 2

Kenapa mereka tergamam...?

Kelas yang diberikan adalah sebuah bilik yang kotor umpama tandas yang lama xdigunakan....
Lumut dimerata2 tempat... Kipas nya sudah tiada warna putih...

Bilik yang diberikan adalah sebuah klinik gigi yang bersebelahan dengan tandas... Antara klinik dan tandas itu disempadankan dengan pintu yang ditolak tarik.. (ala macam pintu tandas tue)... Lantainya seperti lantai bilik air yang mozeknya kecil2 tue...

"Biar betul cikgu.... Xkan la kami nak duduk dalam kelas macam nie..? Kerusi dan meja pn takda..."

"Betul la... pasal meja dan kerusi, kamu semua usaha la sendiri ambil kat ujung blok sana" tangan Cikgu Romiza menunjuk timbunan meja dan kerusi buruk di kawasan berhampiran blok mereka..

"Gelinya... tengok la lantai tue... xdaya aku menegoknya..." Ngomel member Jeeha

Mahu xmahu, terpaksa mereka tinggal dalam kelas tersebut....
Biarpn begitu, mereka tidak berputus asa.... Mereka beramai2 mengangkat meja dan kerusi malahan membalutnya sekali supaya nampak cantik.... Bilik itu kemudian dicuci sebersih2nya... lantai diletakkan karpet pada mulanya tapi tidak dapat bertahan lama kerana apabila hujan, air hujan akan memasuki bilk dan menyebabkan bau busuk....

Bilik itu juga dicat semula... semuanya menggunakan duit mereka sendiri....
Kipas dicuci dan dibalut (warna putih memang xblh dikembalikan)

Akhirnya, dengan usaha mereka.... bilik @ kelas 4-D kelihatan cantik...
Tetapi walau secantik mana pn atau sebersih mana pn... kelas 4-D tetap mendapat undian kelas terkotor daripada cikgu2.... dan comfirmlah mesti ada denda nya.... Namun mereka masih lagi bertahan....

Sehinggalah suatu hari......

4 comments:

touyakaruma said...

Waa Touya tulis sambung-sambung sampai dua entry jer.

maslinamansor said...

cite panjang... lepas nie habis la... :)

Dak Wan® said...

Kelas kat mana tu tak penting, yg penting apa yg dipelajari kan?

maslinamansor said...

yea betul... :)