Sunday, February 21, 2010

We're D Class

Pelajar kelas 4-D kelihatan benggang...

"Apa!!!! Kena tukar kelas..? Kenapa lak..?"
"Dah bertahun kami duduk kelas nie... kenapa perlu tukar..?"

"Saya kata tukar... tukar jer..!!! Ini keputusan muktamad... Kamu semua jangan membantah..!!!!"
"Saya sebagai cikgu kamu ada hak..."

"Cikgu nie tengah PMS ker...? Ikut suka hati dia jer nak tukar2..." (salah seorang pelajar mengomel...)

"Lepas tue kami nak duduk kelas mana...?"

"Esok saya akan beritahu... kamu semua bersedia jer nak masuk kelas baru...."

"Aku rasa semacam jer la Jeeha... Kau xrasa aper2 ke...?"
"Entah la... Aku xpaham kenapa ramai sangat cikgu xsuka dengan kita..."
"Aku selagi boleh tahan... tahan jer...."

Tanpa kerelaan hati kesemua pelajar kelas 4-D terpaksa aku dengan keputusan tersebut...Malahan mereka tidak mengetahui bahawa masih ada lagi kejutan buat mereka.....


Keesokkan pagi, pelajar kelas 4-D menanti Cikgu Romiza diluar kelas... Mana x nya... Sampai jer ke sekolah, kelas mereka sudah ada penghuni yang baru... Budak tingkatan 3-A

"Aduhhhh...!!! mana orang tua nie....!!! Aku dah panas duduk kat luar nie...." Degus Azah yang sedang marah.....

"Haaa.. tue..." Jeeha memuncungkan bibir menghala ke Cikgu Romiza



"Kamu semua dah siap sedia ker....? Jom ikut saya...."

Kesemua pelajar 4-D mengikut buntut Cikgu Romiza ke kelas baru...
Apabila sampai ke kelas baru, mereka tergaman...

Kenapa mereka tergaman...?

3 comments:

Unknown said...

Ini tiru perangai saper nie ? Suka wat citer sambung-sambung ?

maslinamansor said...

ada sorang adik tue....

Sharinginfoz said...

itulah persoalannya.....