Saturday, February 27, 2010

"JULINGGGGG"

Ada cerita lagi disebalik checkup Danish...



Danish disyaki 'juling'.... (hati mak bapak mana xterkejut....)

Misi amoi tue kata Mata Danish something wrong.... xpe, misi rujuk kat Doktor untuk kepastian...



Bila dah jumpa Doktor (perempuan)... dia kata xdak apa2 pn... cuma mata Danish macam anak cina, ruang tengah nya lebih sikit....

Doktor tue pun xleh check details sebab Danish tak mau dengan dia.... (apalah masalah kau, Danish...)

Jadi Doktor tulis surat rujukan kepada pakar mata....



Esoknya kami pergi ke Klinik mata.... Fuhhhh.... ramainya orang... Thank you kepada hubby sebab balik lambat.... Kata kul 8 lebih nak bertolak... kul 11, baru tergedik2 nak p.... (aku xrasa bersalah kata kat hubby sebab dia ada kat sebelah aku jer masa aku taip N3 nie...)



Dalam klinik, kami bernasib baik sebab ada surat doktor jadi xpayah nak tunggu lama... (kronik sangat ke mata Danish...?)

Tapi dalam dok tunggu nama Danish kena panggil... sempat la gak Danish buat nyanyian sumbang dia.... So... kami pun layan skali la nyanyi... (dah tue, xkan aku nak tutup mulut si kenit....)

Nyanyi tue bersamaan dengan menjerit..... bukan menangis....



Masa Danish dok terjerit2... nama Danish dipanggil misi...

Tup...tup... senyap si Danish...

Doktor (lelaki) panggil2 nama Danish supaya leh tengok mata dia...

Bagus Danish.... ikut jer... senyum lagi....



Yang syok nya ... Danish suka kat Doktor lelaki lebih daripada Doktor perempuan... Apa yang berkenan sangat kat Doktor lelaki pn xtau la... mungkin pada suara nya yang lembut...



Ok, berbalik kepada mata Danish... Doktor tue kata Mata Danish xde ape2 pun... Tapiiiii.......

Kena rujuk skali lagi.... @ xnak ambil risiko kalau2 memang betul 'juling'....



So... appointment 12/5/2010...

Korang tolong peringat kan aku...



p/s: Doakan agar Danish xde ape2...

4 comments:

ekin hamid said...

xda apa2la tuh..mata sepet mmg selalu dikatakan juling..fahima pun cmtuh...mak dia pun org penah kata cmtuh masa kecik2 dolu..huhuhu...

maslinamansor said...

kin: nasib baik hang kata cam tue...

touyakaruma said...

Harap-harap mata dia okay .....

Uiks ? Suka kat doktor lelaki ?

maslinamansor said...

touya: mudaha2 an...

Kak anggap, akk xnampak soalan tue...
heheheh... :)