Wednesday, July 28, 2010

WelcomeTo Dongmagol

Mesti pelik kan, kenapa tajuk macam tue...

Nak cerita pasal movie korea yang bertajuk "WelcomeTo Dongmagol"
Aku tengok movie nie tahun lepas. Depa tayang kat 8TV. Dan aku alu-alu kan korang tengok sebab cerita nie mengenai peperangan dan keamanan.  


Kalau nak tak dapat cari CD atau DVD korang boleh tengok secara online kat DramaSUB
Memang berbaloi untuk ditonton. 

Dalam cerita ini kita dapat tengok kenapa Korea Utara dan Korea Selatan tidak boleh bertembung. Hanya Kampung yang bernama Dongmagol yang menyatukan mereka (dalam cerita ini sahaja). 


Pic dari Google

Cerita ini juga mengabungkan unsur sedih, kelakar, persahabatan, pengorbanan... 
Aku jamin, korang pasti berpuas hati menontonnya...

11 comments:

cheqna said...

besh eek mas??
nak cari gak r

Hezesuze said...

tajuk nye pun cam klako ler pulak...

[-suziey-] said...

aisey..paasal peperangan ni xbrapa nk layan..haha

maslinamansor said...

cheqna,
best.... kelakor pastu sedih...

hezesuze,
memang kelakor pun

suziey,
dalam cerita nie 40% perang... yg selainnya kelakar, sedih

honeylanz said...

cite perang yg has layan setakat ni band of the brothers 1-12

zue said...

k.zue pun peminat citer korea...klu anak ppuan siap download lagu2 nya.

nmpak menarik citer tu...nak nengoklah.

zulkbo said...

salam mas..
sowiee..tak faham
bahasa korea la..he he

SyUhAdA said...

salam~
dah tengok cte nie..
lbih krg 2 kali la..
bes2..

donnyien said...

drama korea?...bini aku minat ni

Sharinginfoz said...

pelik betul tajuk ni kan tapi tak kisahlah layan aja...

Keputusan
Cabutan Bertuah

Lagenda said...

layan je lah..