Wednesday, July 7, 2010

"Lempaq ja handset ke longkang..."

Aku call mak semalam dari pagi sampai la ke malam... tak dapat-dapat.
Banyak kali dah jadi macam tue. Bukan sebab sibuk atau luar kawasan ke apa tapi sebab tak angkat sehingga ke bunyi wanita box yang jawab...

Geram punya pasal, aku call abah. Abah pulak kat kedai dengan kawan. Aku pesan kat abah...

"Abah... nantikan bagitau mak. Lempaq ja handset ke longkang...."
Abah hanya gelak besar....

Dulu hubby selalu camtue... Handset letak merata. Pastu dia plak duduk kat lain... memang saja la nak kena ayat tue... kebetulan depan rumah mertua memang ada tali air longkang besar...



p/s: ampun mak....

9 comments:

Kancilbiru said...

hahaha..samalah kita..selalu call tak dapat, cakap camtu ja terus bawak henset ke mana2..hehe

mrs.ecam said...

org tua mmg gitu...x ghajin nk bwek enset g memane cam kite nih...abah aku sokmo gitu...g kuar ke...kebun ke...mmg x bwk enset...enset tu cam talipon umh lak sbb tmpt die kt umh jek....tu pong klu kol sshnyer la abah aku nk angkt...huuuu huhuhuhuh

honeylanz said...

kang dia betul2 pg buang ke longkang kan..hehhehe..tu mmg ayat biasa Has guna gak. yela..call2 x berangkat kan... ;)

maslinamansor said...

has, lama mas tak dengar dar has...
aritue masuk tak leh...

Sharinginfoz said...

kena beli baru le tu....

piewahid said...

mas kena beli hfon bru yg betul2 canggih, kalau buleh semahal rantai leher emas mak yg besar tu. barulah mak rasa syg nk tinggal mrata2...:)

zulkbo said...

Salam bertandang..
hari saya yang sibuk..
moga anda sihat selalu..
lempaq je..chek sokong..hu hu

Lagenda said...

Slalunya, mak yang slalu kena marah dgn bapak mak sbb mak campak hp merata2..kdg2 dgr je hp tu berbunyik, tp dek kerana maleh hangkat vontot, mak buat dherrrrk je

suri said...

hehehee..beli ajer yang baru utk dia pasti mrka suka :)