Friday, June 18, 2010

Kalau si isteri tak nak berpantang di rumah mertua... mungkin ini alasannya...

Kenapa isteri menolak untuk berpantang dirumah mertua...

  • Saya lebih selesa dirumah sendiri atau rumah ibunya...
  •  
  •  
  • Kehendak dan kemahuan saya sewaktu berpantang lebih difahami oleh ibu saya walaupun kamu berada disisi saya...
  •  
  •  
  • Walaupun sebaik manapun layanan mertua tetapi tidak sama dengan ibu saya...
  •  

  • Saya sukar untuk menegur mertua daripada ibu sendiri apabila ada perbezaan pendapat...
  •  
  •  
  • Saya nak pravisi...


  • Saya tak ada chemistry denagan mak kamu...



Kalau terlalu banyak sangat alasan yang isteri korang bagi... sebenarnya dia nak korang jaga dia la tue... together-together....

Lagipun semasa dalam pantang, kalau boleh... seboleh-boleh nya korang turut sahaja kemahuannya. Sebabnya semasa dalam pantang nie la akan datang segala penyakit... Murung... meroyan... tekanan perasaan la tue...

Cukup 44 hari, korang bawak lah dia duduk rumak mak korang lama mana pun...

Kalau ditanya mana-mana wanita pun, majoritinya akan memilih ibu mereka sendiri untuk menjaga mereka ketika pantang...


p/s: Korang ada apa-apa nak tambah...?

12 comments:

piewahid said...

aik, tetiba je tajuk ini yg dipilih. nape mas,dh perlu buat pilihan ke?

bkn nak beza2kan tpi realitinya sesape pun mmg nak dgn mak sendiri (termasuklah mak mertua kita tu smasa dia muda...)

p/s- peliknya bebudak lelaki bersunatpun nak mak yg uruskan...

zulkbo said...

salam..
nape ni..aok bercadang
nak beranak mana mas
lepas ni..beranak kat hospital..
lepas tu pantang sendiri
laki jaga tak boleh??
saya dulu anak kedua
orang rumah saya sendiri jaga
he he he..

Kancilbiru said...

dengan mak sendiri ni senang nak manja2 mintak tu minta ni...nak makan tu nak makan ni...kalau dgn mak org susah sikit..kot!

Sharinginfoz said...

susah juga kan.... apa-apa pun yang penting persefahaman..... kekadang lebih suka berpantang rumah sendiri or rumah mak kan

lydzar said...

setuju mmg rata-rata perempuan nk berpantang ngn mak depa. senang nk itu-ini..mmg betul pon..

lgpon, mertua jaga anak pempuan dia dah la, mak kita jaga anak dia..

touyakaruma said...

emm macam biasa ... tak kawen lagi ..so no komen ^_^

Lagenda said...

biasa lah..mmg dgn mak sendiri yg besh..klu dgn mak mertua, takut terasa ati plak klu de sesuatu yg x sesuai dihati

maslinamansor said...

mas mana ngandung... ada orang ngandung, siap tulis surat kat hubby.... hehehehe

yangbaik said...

salam, hmmm.... kita orang pompuan memang selesa ngan mak kita... bukan nak ketepikan hak mak mertua... tapi kita yang lebih tahu... kan? hehehehe...

sYaFiQa said...

salam...yup2 stuju2

Anonymous said...

saya sbg suami inginkan isteri berpantang di rumah mak saya atas beberapa sebab antaranya Perbezaan jarak rumah saya dan isteri dengan rumah ibubapa kami. iaitu rumah mak saya terlalu dekat, 20min sehala sehinggakan saya boleh jenguk isteri dan anak hari2 manakala rumah mak mertua saya pula 2jam perjalanan sehala. selain faktor masa, faktor perbelanjaan juga main peranan memandangkan pendapatan saya bekerja sbg kerani. Isteri saya pula surirumah. Jika anda di tempat saya, apa yg akan anda buat??

Anonymous said...

Sy nk berpntg d rmh mak sy jgk.even tho sy asl sarawak n suami sy org kltn.alhmdlh suami memahami.kt kne pk gak perasaan istri.esp lps branak..mudh nk dpt depression..so mst dikelilingi org yg dia btol2 selesa.suami sy sggup berulang skjp2 utk ke srwk bila pntg nt.even mil n fil pn stuju.yg peleknya org lain plak menyibok.. apa pon depends pd keselesaan kt .x smstinya bnda tu sama pd stiap individu