Friday, May 7, 2010

Dari mata turun ke hati... tapi tak pernah dari hati naik ke mata dulu...

Dari mata turun ke hati. Kalau cantik, lawa, hensem, kacak... baru nak berkenalan lebih dekat... Kalau tak.... lambat!!! atau terus reject!!!

Walaupun mempunyai hati yang baik namun tidak mampu melawan si wajah yang cantik/kacak. Percaya atau tidak, itu lah hakikatnya.

Siapa yang tak suka kepada yang cantik atau kacak. Aku suka, malahan menjadi satu bonus apabila si cantik /hensem mempunyai hati yang baik.

Ada juga dari hati naik ke mata, tapi lambat la sikit nak dapat. Kalau dapat dengan cepat... mesti ada sebab lain... mungkin sebab "wang" kebarangkaliannya...

Kalau tiada "keistimewaan" tertentu proses nak diluluskan mungkin lambat.

Bak peribahasa orang putih "don't judge a book by it's cover".. ( harap2 betul la aku tulis nie).

Kalau orang nak berkenalan, cuba lah dulu. Mana tahu mungkin "dia" adalah orang nya.




"sepet"

pic from here

Dia ex aku tapi hubby aku rampas dari dia... ayat tak boleh blah...
(ala... bagi la sat aku berangan2...)

p/s: Selalunya mana2 drama, pakwe nye hensem tapi last2 skali dapat kat pakwe tak hensem....

5 comments:

cik EPAL said...

pelakon jepun ke korea tu? :D

zulkbo said...

salam..
hensem..jangan tak hensem..
mesti marah hubby you nanti
cam nyesal jer kahwini dia..
koi bersyukur apa yang ada..
la la la

maslinamansor said...

cik epal,
korea...

maslinamansor said...

waakumsalam zul,
mas bersyukur dapat hubby. InsyaAllah, hubby tak marah sebab memang tahu mas minat.

Ada ka menyesal, lagi suka adalah. :) walau sesepet mana pun, melayu gak mas carik... hehehe

Sharinginfoz said...

hmmm biasalah dari atas ke bawah kan... aik normally bawah ke atas kan... hmmm entahlah