Tuesday, April 13, 2010

Bila dah tiada adab....

Sabtu lepas, member aku janji dengan member dia nak makan lunch sekali.
Dia pelik la kenapa la jalan kat Highway boleh Jam.... Hampir sejam juga la dia terlekat atas Highway tue...

Kemudian baru dia perasan apabila ada van bawa penyokong2 bola sepak... (negeri mana aku tak mau bagitau...)... Rupanya, jalan sesak sebab ramai orang nak p bukit jalil nak tengok bola...

Dalam dia tersekat kat Highway tue, ada la sebuah motor yang dinaiki oleh 2 orang remaja lelaki terberhenti sebelah kereta dia... siap dengan bendera negeri lagi...

Korang agak2 depa buat apa...?

Bebudak tue tunjuk tanda F**K kat member aku nie....
Dah la member aku nie perempuan.... dan setahu aku la, dia nie lembut orang nya...
Tapi, dia boleh buka tingkap kereta marah kat budak2 tue....

Aku tanya la, apa yang dia cakap...

"Weh... ingat korang jer ke nak pi tengok bola...!!!!!"
Aku dah gelak sakan... aku ingat kan dia nak tunjuk balik tanda F**K tue kat depa... (Hang memang betul2 lembut la)
Tapi bukan tue jer dia cakap...

"Aku, kalau kaum lain yang tunjuk bahasa isyarat tue kat aku.... aku boleh terima lagi... Nie korang Melayu, tapi tunjuk kat Melayu... Elok sangat la tue"
(Yang nie, aku betul salute kat member aku...)

Aku tanya lagi, apa bebudak tue jawab...
Bebudak tue minta maaf terus kat dia...

Dia kata, nasib baik budak... kalau dah tua... memang dia xbuka tingkap tue... REDHA je la apa yang depa nak tunjuk kat dia.... Dia pun takut jugak sebenarnya... Tapi sebab budak2 tue muda sangat, dia pun geram...

Aku pun tak tahu kenapa extream sangat bebudak sekarang....

12 comments:

honeylanz said...

lg satu yg x suka tgk... naik motor suar londeh..malu nye kids nmpk :(

nurKN @ Nur said...

bebudak zmn skg dh thp mereng kot..lum cmpur lg bbudak tadika & below age yg lg brni gune F**K wat main2 gado..alahai..Nur yg mkcik2 ni pn letih nk mmbetulkan ank2 org..

zulkbo said...

salam mas..
lain kali kabor ke kwn aok tu ..jangan dilayan bebudok gitu..just ignored..takut layan makin menjadi lak..bahaya..

piewahid said...

slm mas,
betul jge kata zul tu. lagipun kalau dh tlebih excited cenggitu biasanya kepala bebudak tu dh 'berisi'. paling tidak, 'isi air'. kepala ting tong ni fhm2 la kan...

maslinamansor said...

has,
dah tau seluar tue londeh, pas tue nak tarik2 plak...
dah tau tak selesa buat apa nak pakai... :)

Sharinginfoz said...

memang dah terlebih tu.. hmmm sukan-sukan juga tapi kenalah ikut cara kan

Blogging: RM10,000 Sebulan

mrs shaifull said...

bahaya budak2 sekarang ni maz, lg2 plak takut mat rempit kan?

maslinamansor said...

nur,
geram kan bila kita tengok...
budak2 pulak tue...

maslinamansor said...

salam zul,
ok, mas bgtau... mungkin dia geram sangat kot, dah la dalam jam...

maslinamansor said...

waakumsalam piewahid,
mas paham... hehehe..

maslinamansor said...

kmiza,
mat rempit sekarang tak ingat sesiapa dah...

maslinamansor said...

sharinfinfoz,
terlebih excited rasanya...