Saturday, March 20, 2010

Ada apa pada Lombok

Sekarang antara berita hangat kat Malaysia adalah pemuda Lombok membawa lari anak gadis malaysia..... hampir 500 kes tue....

Terbaru kes pelakon kanak2 (tapi aku tak berapa kenal) Salsabila....
bila tengok temuramah salsabila kat TV, aku boleh gambarkan yang dia still lagi mencintai suaminya.... tambah2 lagi dia tengah mengandung....

Aku dok sembang kami 3orang kat rumah sewa tue.... pasal orang2 Lombok nie la...
Aku kata apa yang menariknya pasal orang Lombok nie sampai ramai anak gadis sanggup ikut balik Lombok....

Bila kata pakai 'ilmu'.... member aku kata xmungkin....
Mereka tak payah pakai ilmu2 pun... Mereka ada aura sendiri....
Aura...? Tang mana...? Yer la kan... aku mana penah jumpa ngan orang Lombok... Yang aku tau, Orang indon... eh!!!! sama kan...?

Bila aku balik... aku tanya lagi kat mak aku... apa yang menariknya orang Lombok nie...
Mak aku puji kata orang Lombok nie baik... lembut....
(amboi... tang mana mak aku tau....)

Aku tak nak masuk mana2 pihak...
Sebab tang part lari... melarikan anak dara orang... kalau sebelah pihak, tak kan jadi.....


Tapi nasihat aku... kalau boleh bagi la budak tue cukup umur dulu.....
Lagipun dia still ada family....

p/s: payah nak cakap dengan orang yang sedang angau bercinta.....

12 comments:

piewahid said...

kalau nk ckp psl 'kena ilmu', subjektif lah sikit sbb kalau dah kena ilmu, apasal teringat nak balik bila susah!

kalau bab pandai berlakon & mengayat, mungkin lah kut.

tapi pompuan kita kenapa lah mudah sgt cair dgn lelaki luar ni. indon, bangla, negro dan nepal abis diikutnya. kalau yang betul2 budiman, tak mengapalah.

stakat yang dh terjadi ni, lelaki melayu tak adalah teruk sgt berbanding yg dia org ikut tu...

'kena' mende lain tu kut... he3

maslinamansor said...

'kena' menda lain tue ape... hehehe
(paham tapi buat2 tak paham) :)

zulkbo said...

salam..
penangan cinta lombok
kerana mu.."u jump..i jump"
he he..TITANIC

eyriqazz said...

orang lombok ada ilmu guna-guna..ramai yg terjebak..

Kyuubi_85 said...

orang lombok tu apa ye? huhu
anyway, akak dapat award, sila ambil dkt my blog. :D

maslinamansor said...

zulkbo:
kalau mas...'u jump... i cari lain...' heheheh

maslinamansor said...

eyriqazz:
mereka ada kelebihan... :)

maslinamansor said...

kyuibi:
tak baca berita ker...?
TQ

Kyuubi_85 said...

xbaca la kak.. huhu.. aku dah ketinggalan zaman.. huhu

maslinamansor said...

kyuubi:
xleh nak bt ape la....
:)

Kancilbiru said...

betul2...kan dah masuk paper, org mesia makin ramai kawin ngan indon ngan org thai...klu ikutkan, dorg cakap memang lembut..dorg maki pun lembuttt didengar jugak..hehe

maslinamansor said...

niza,
Maki diaorang sangat membina kan... :)