Tuesday, February 9, 2010

I percaya hubby i K....

Xramai yang tahu aku duduk ngan hubby and Danish asing2...

Hubby... Kedah

Danish .... Penang

Bulan lepas aku baru balik rumah MIL... Masa aku dok sembang2 ngan kak ipar, dia ada tanye xboleh tukar lagi ke balik Penang....

Aku kata la dh mintak 2x... tp SPA xluluskan.... baru tahun nie nk apply lain...

Kak ipar kata minta la tukar cepat2 sikit.... (dia ingat aku ada kabel ker dalam SPA tue)
Kesian kat Joe (my hubby).....

Kenapa nak kesian lak.... ( aku xpuas hati ble kata kesian kat hubby aku...)

Ya la... lelaki nie kena jaga....
(ok... aku dh dapat tangkap apa yang dia nk kata)

Aku diam jer... senyum....
Tue kakak hubby aku cakap cam2.... (Hmmmm, hubby aku ada bt ape2 ker?)

Sebetulnya aku percaya kat husband aku.... so aku langsung xmelenting sangat pn....
Ada gak aku kias2 tanye hubby, dia pegi memancing tue memancing ikan ker atau memancing anak dara....

Hubby aku balas " Nak jaga sorang nie pn susah... nie kan lak nak tambah..."
"Abang memancing nie sbb ina n danish xdok ngan abang.... bila memancing xla stress dok ingat kat anak bini jer..."

Ok la tu kan.... :)

Yang aku xpuas hati masa kak ipar kata kesian kt hubby sbb bukan aku yang mintak dok jauh2 ngan hubby n Danish...

Sepatutnya tempat aku nie... ditukar ngan hubby....

(macam nie)
Setiap dua minggu balik kampung jumpa anak bini....
Naik bas setiap kali nak balik.... (bertarung nyawa gak tau bila balik naik bas nie...)
Tinggal sesorang kt KL nie....
Makan sesorang.....
Tiap2 saat dok teringat anak bini... sihat ker x....

Hmmmm.... letih kan....

Ada sesiapa kat sini boleh bantu aku nak tukar balik Kampung...?



12 comments:

Mama_Aqish said...

hu...hu...siannyer....tak pe jauh dimata dekat di telinga & hati...yang penting saling merindui & saling memoercayai gitu

maslinamansor said...

betul2... sedap hati bila dgr mam_aqish ckp cmtue

cheqna said...

sabar jela

setiap pengorbanan pasti ada kemanisannya kan???

semoga suatu hari nanti boleh gak duk sekali ngan husband n anak..

CT NORAMIZA said...

mas, jgn pedulikan anasir2 yg mcm tu, buat derkk ja, skrg ni zaman dah maju, duduk depan mata pun org laki boleh cari lain, so x payah nak tension2 kalau ada ayat2 mcm ni keluaq tau. yg penting, kita laki bini ok :)

err in law mas tu keja x?

maslinamansor said...

cheqna:tq... mas pn harap camtue gak... :)

maslinamansor said...

k.miza : in law xkeja...
mas xbgtau hubby pn bila dia kata camtu... malas... takut gado...

CT NORAMIZA said...

mas, bagus, jgn nak laga2kan husband kita ngan adik beradik dia, x baikkk, cuma kita jgn ambik berat sgt apa yg dia cakap tu, jauh ke dekat, kalau depa nak buat, depa buat gak mas, apa depa nak heran ngan bini, betoi x? kmiza pegang prinsip tu ja

maslinamansor said...

mas pn percya kt suami... xkisah la selagi xde bukti malas nak ambil tau...

Thanks kmiza...

HafizChan said...

huhu...aku x kawin lagi, so aku tak paham sangat...tapi cam trust is da most important thing la kan.

maslinamansor said...

yup... kepercayaan memang penting dalam sesuatu hubungan.. :)

CuTeMiUt78 said...

takpe... memang dlm kes camni.. kepercayaan tu penting..

maslinamansor said...

yes... ramai yg menyokong... :)