Thursday, December 3, 2009

Al-Kisahnya.....

Alkisahnya, semalam aku balik KL naik train.... Abah kata, try2 la skali skala naik train lak... lebih selamat.... ada la hikmahnya kot... so, aku p la beli tiket ngan hubby aku... tnya punya tanya, aku dapat la tiket kul 11.21mlm.... ambil seat Kelas Premier, konon nya nak selesa skit.... nampak gambaq seat cam selesa.... mau tak... RM65.oo... Cisss!!! hancur duit aku, leh beli tiket bas p balik KL tue...

Kemudian, tepat kul 11.21 aku dh ada kat KTM Bukit Mertajam... Korang jangan harap la train nk tiba tepat pd masa nya... adala kot dlm kat2 kul 1pg baru sampai, nasib baik ada abah n hubby aku, klu x mati kutu aku dok lelama kat c2....

Train smpi, aku pn jalan la cri gerabak aku, Gerabak K4.... Gerabak K3.... Gerabak K2....(lepas 2 - 3 gerabak, bru aku pnyer gerabak)... siap ada org tggu aku tue kt pintu gerabak...

"oooo, yg nie ka naik cni...." pak cik 2 kata kt aku... aku senyum je la...
Dan senyuman aku lagi melebaq apabila aku melihat......


Kosonggggggg.........

Memang lumayan aku beli 1 tiket tp dapat 1 gerabak....... wakakakakaka....
Tp kecut perut gak la... sapa nak dok sorang2...? Nasib baik ada seorg lagi penumpang di gerabak lain dtg dok kt c2... jdi kami berdua jea la....

Awal2 2 mmg syok, tpi ble ditangkap oleh air-cond yang sejuk nak mampuih...! tdoq pn jdi mcm xtdoq gak la... merekot cm siput sedut.... stokin pn xberkesan.... tertembuih gak angin sejuk tue...xtahan... nasib baik la aku mempunyai isi lelemak yang banyak, cover skit sejuk kan....

Dok x dok, smpi gak la kul 7.30 kat KLSentral... slamat gak la...
Ok mmg ok... cme air-cond tue kne kurangkan sikit...

Agak2 sapa tangkap gambaq aku....hehehehehe

2 comments:

mrs shaifull said...

mesti snap sendiri tu :) heheheh best ka naik train, kmiza mcm dah serik ja letihhh lambat sampai

maslinamansor said...

mmg snap sndirik pn...