Tuesday, June 14, 2011

Sebab aku kakak kandung-nya...

Setiap kalau aku balik ke kampung, adik aku Nizam mesti minta duit. Minimum RM 5.

Dan minggu lepas aku tanya kat dia

"Kenapa Nizam suka minta kat kak?"


dan jawapannya yang tak berapa masuk akal


"Sebab kak... kak kandung Nizam. Jadi Nizam minta kat kak.."


Cisss, ayat tak boleh blah.

Nizam, awat hang ada kak lain ka selain kak?

dan sebab jawapan itulah aku bagi lebih dari yang dia mintak.

10 comments:

Kancilbiru said...

ha sbb tu dia suka mintak kat mas sbb mas bagi lebih..hehehe

lydzar said...

hehe berapa umur adik ni..kaya la dia tiap minggu dapat rm5 dari kakak dia

maslinamansor said...

nizaa,
Nak bt cam na... adik bongsu..


lydzar,
hehehe, 20 tahun dah...

My Little Diary said...

hehehe....cool jawapan nizam :)

Nini D.. said...

muahahaha...i like!!

JMR said...

pandai nizam amik hati akk dia..hikhik

LiFe KaMi said...

apa bole buat da jadi kakak..
tu baru sikit nant da besar maybe dia akan tolong akak dia pula..:)

cheqna said...

nasib akak memang macam tu..hehehehehehe

Joy said...

mmh best je alasan dia tu...pandai ;)

ummu said...

assalam Mas
alahai, syahdunya ayat si adik tu
kalau akak pun
bila adik cakap
'sebab kakaklah kakak kandung adik,'
adus memang berinya duit
bukan sbb dia bodek
tapi sebab mahalnya
harga sebuah hubungan persaudaraan
melebihi harta di dunia ni
salam ramadhan untuk Mas.
wassalam