Friday, June 25, 2010

Kalau tak boleh tahan... jangan berkapel... boleh...?

 Sedang kan aku sendiri berkapel masa dengan hubby tak kan la aku nak halang korang lak yang baru berjinak-jinak dalam dunia bercinta kan...

Pada sesetengah pasangan mungkin dah biasa apabila keluar 'dating' berpegang-pegang tangan. Tapi awas...!! Kalau kita tak tahan nafsu, kadang-kadang dengan pegangan tangan jer boleh membuatkan kita terjerumus dalam membuat perkara-perkara yang menjadi biasa pada zaman kini...

Walaupun dengan adanya Pencegah Maksiat, namun masih lagi tak dapat membendung juga maksiat yang semakin berleluasa ini... Malahan ada yang semakin berani... sampai munculnya bayi yang tak berdosa...

*******************************************************************

Tahukah korang pasal Kota Pompeii? (google lah sendiri...)
Kalau sesiapa yang tahu tentang Sejarah Kota Pompeii, pasti tahu bagaimana dan kenapa Allah swt melenyapkan mereka semua...

Tiada unsur marah dalam entry ini, hanyalah untuk menasihat. Sebab bukan senang nak kawal nafsu... Nafsu yang teramat jahat pulak tue...


p/s: Aku juga berpegang tangan masa berkapel...

p/s: Sedih... geram... kat Ariel. Dia punya pasal aku buat entry nie... huhuhu (ada kaitan ker...?)

p/s: Dia Islam kan?

7 comments:

mrs.ecam said...

btol tu...kdng2 tkot bile pk ms dpn ank2 nnti....kdng dh bg pendidikan yg sempurna pong ttp leh jd bnde yg x sptutnyer....huuuu

Sharinginfoz said...

apa-apa pun fikir-fikirkan le

kak ina kl said...

salam..entahlah tak berani nak komen...sbb ada anak yang remaja..harap mereka tak luper diri bila berkawan.

nairaariaa said...

btol...tp bile da lamekapel,,,lgsg taksuka pgg2...malu ler kat org ramai...huu...dl2 penah...tp skrg xda nafsu ke arah itu...hehe...oppsss...

touyakaruma said...

tak pernah berkapel ...fuhhh selamat

Linglung said...

gua ambil nasihat lu ni sbg ingatan. tq :)

Kancilbiru said...

mula2 pegang tangan...pastu...ha mulalah...nak pegang sana, pegang sini..td baru gelak ngan member, ada ofismate dok pegang2 tangan ngan awek kat tesco...tesco?? please la..tempat orang pegang barang kot...nak pegang g taman...hihihi