Wednesday, December 23, 2009

Pengalaman yang sama.....

Story nyer biasa jer.. pasal kisah aku ngan member dan beberapa kenalan aku... ramai gak la mempunyai pengalaman yang sama...

Kisah 1....
Namanya Dayang Suriani... member aku dr sekolah rendah... sampai sekarang still lagi contact... Dayang nie keja kat Kelantan... tinggal bersama baby dia kt kuarters guru... Suaminya hanya dtg setiap bulan jer... klu xsilap aku ler... sbbnya suaminya keja kt Penang...
yg syoknyer... kuarters yg member aku duduk nie sebuah banglo 4 bilik tido... naik seram ble malam2.... sapa la yg huni 3 lgi bilik tue yea...

Kisah 2...
Namanya Maya... dia tinggal kt KL bersama baby nya... dia hanya berjumpa suaminya setiap hari ahad jer... Suaminya juga keja di negeri lain...

Kisah 3...
Namanya Akmam... story nya sama jer tp skrg nie suaminya dh dpt tukar ke slim river... dkt la skit ulang alik kota damasara - slim river kan.... tp ber'slim' gak duit poket.... seminggu seratus...

Kisah 4...
Aku ler... hubbykeja kt penang... Hmmm, jumpaaaa... ble senang... dulu setiap minggu tp makin lama... setiap bulan...
Rumah tangga atas 'highway' nie... letih + penat... tp jangan salah faham... mmg aku dh tau dh akibatnya sebelum kawin... so xnyesal sgt... cme skrg nie berdoa jer kpd Allah swt...

Sesiapa yg ada pakwe, makwe... tunang(yg mana akan tinggal jauh2) n nak kawin dh... jgn risau... korang kawin jer... mesti ada jalan selepas tue... xpe duduk jauh2... rindu lebih skit...
Cme pesanan aku, kepercayaan + kesetiaan mesti ada... mmg ada dugaan.. tp klu korang sabar, InsyaAllah...

Sekarang nie baby danish dh tinggal ngan aku... jdi semakin bermakna la hidup aku sebagai seorang mama... aku cme berharap selepas nie aku boleh menjadi seorg isteri yg menjaga makan minum, pakaian hubby aku...

InsyAllah....

LIKE FATHER... LIKE SON...

lUV YOUR GUYS aLWAYZ......

2 comments:

ekin said...

Saya pon kenai ngan orang di kisah 1..hikhik..Okeh well done dear..

CuTeMiUt78 said...

eemmmm memang besar dugaannya kan.. takpe la.. semoga tabah menghadapinya.